7 ویژگی اصلی مارک های موفق
جری مک لاولین معتقد است که یک مارک یا ناشناس ، برداشت ذهنی است که مردم از شما به عنوان محصول ، خدمات ، سازمان ، انگیزه و هدف یا ایده دارند. با توجه به سطح رقابتی که این روزها اکثر صنایع با آن روبرو هستند ، شاید مهمتر از این نباشد که از رقابت خارج شوید و شخصیت و ارزش پیشنهادی منحصر به فردی از طریق یک برند استراتژیک ایجاد کنید.

هیچ کس تردید ندارد که ارائه کالاها و خدمات با کیفیت مهم است ، اما یک مارک تجاری موثر اغلب مهمترین کاری است که شرکت ها برای دستیابی به رشد و شکوفایی باید انجام دهند. بیایید نگاهی به مشخصات کلی مارک های موفق بیندازیم تا بتوانید برند خود را بسازید.
مخاطب را بشناسید
بهترین مارک ها یا مارک ها درک عمیقی از اطلاعات جمعیت شناختی بازار هدف و علایق ، روش ها و روش های آن دارند. به استثنای زنجیره هایی مانند وال مارت ، بیشتر شرکت ها به دنبال مخاطبان خاص هستند.
شناخت بازار هدف از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا ضمن حفظ هویت کلی یک برند ، زمینه انتقال صدا به مشتری و دسترسی به کمپین های تبلیغاتی را فراهم می کند و در عین حال به ایجاد ارتباط انسانی و ارگانیک بین شرکت و مخاطبان شما کمک می کند.
بدیهی است که نمی توان به همه سلیقه ها پاسخ داد. به همین دلیل ، تلاش برای جلب رضایت همه (به عنوان مثال ، نادیده گرفتن مفهوم بازار هدف) می تواند مارک تجاری و خط اصلی یک شرکت را تضعیف کند. اول ، یافتن رویکرد مناسب برای برند سازی نیاز به درک بازار هدف شما دارد.
منحصر به فرد (یا منحصر به فرد)
هویت یا شخصیت برند به چیز دیگری نیاز دارد. به عنوان مثال اپل به دلیل محصولات خلاقانه و همچنین جذابیت و مینیمالیسم در سراسر جهان شناخته شده است.
Domino’s Pizza مجبور بود به مشتریان خود اطمینان دهد که پیتزاهای آنها حداکثر 30 دقیقه دوام خواهد داشت ، در غیر این صورت رایگان خواهند بود.
ایجاد شخصیت یا هویت در دنیای اقتصاد و تجارت نیاز به یک ایده انقلابی دارد. به عبارت دیگر ، شما به چیز خاصی نیاز دارید تا خود را از رقابت جدا کنید. در دنیای واقعی ، اداره یک شرکت تنها با مهارت ها و توانایی های منحصر به فرد امکان پذیر است ، به شرطی که این ترفند واقعاً خوب باشد.
هنگامی که شرکت به این ترفند پی برد ، بهتر است روی آن تمرکز کرده و آن را به موقع معلوم کنید. آیا می دانید کدام محصول ، خدمات یا تجارب تجاری خاص شرکت شما است؟ اگر نمی دانید ، بهتر است همین حالا استراتژی نام تجاری خود را شروع کنید.
گرچه یک برند بدون اشتیاق در کوتاه مدت ساخته می شود ، اما در بلند مدت نمی توان پایدار ماند. وقتی به گذشته افراد بسیار موفقی مانند استیو جابز نگاه می کنید ، می بینید که همه آنها شور و اشتیاق وصف ناپذیری داشتند که آنها را به کار سخت واداشت و دائماً به دنبال غرور و موفقیت بودند. این میل منجر به تعصب ، محافظت و لذت ناب می شود که به افراد دیگر سرایت می کند.
وقتی مشتری ها برای تکرار خرید به یک شرکت یا محصولات و خدمات آن مراجعه می کنند ، معمولاً انتظار دارند که در همان سطح کیفی که برای اولین بار با آن روبرو شده اند بازیابی کنند. رستوران ها و کیفیت غذا و سرویس دهی آنها بهترین نمونه در این مورد است. مردم دوست ندارند از شرکتی خرید کنند که نمی توان به کیفیت یا قوام آن اعتماد کرد.
در حالی که اکثر صنایع از رقبا اشباع شده اند ، اما عدم ثبات یا یکنواختی در کیفیت می تواند دلیل کافی برای خرید در جای دیگر باشد. به همین دلیل رعایت یک استاندارد کیفیت خاص برای یک محصول یا خدمات مهم است. مک دونالد نمونه بارزی از مارک تجاری است که یکنواختی و ثبات شگفت انگیز را در رویه ها نشان می دهد.