انتخاب یک ایده موفق تجاری
قبل از اینکه به ایده موفق تجاری خود فکر کنید ، باید درک کنید که تجارت امروز دو قسمت اصلی دارد. ممکن است به فکر مشاغل جذاب باشید. یکی از این تجارت های جذاب می تواند راه اندازی کافه تریا باشد. این نوع مشاغل جالب و لذت بخش هستند. داشتن فضایی که دوستانتان بتوانند در آن دیدار کنند قطعاً سرگرم کننده است و می توانید برای آنها کیک و قهوه بفروشید.

ایده های جذاب تجاری معمولاً ایده های موفقی نیستند زیرا همه به آنها فکر کرده اند و رقابت برای آنها اغلب دیوانه است. معمولاً ورود به بازار در بخشهایی که قبلاً توسعه یافته اند بسیار دشوار است. نمی گویم ایده های جذاب تجاری هیچ پتانسیلی ندارند ، منظور من این است که ورود به این بخش ها بسیار دشوار است و اکثر کارآفرینان اغلب در این نوع کارها شکست می خورند. وقتی شروع به انجام کاری می کنید ، باید احتمال شکست را به حداقل برسانید.
قسمت دوم تجارت غیرجذابی است که از پتانسیل بالایی برخوردار است. اینها فقط چند برنامه تعیین هدف مشترک است که می توانید استفاده کنید. آنها معمولاً بسیار سرگرم کننده و سرگرم کننده نیستند ، اما همان موقعیت های شغلی هستند که می توانند شما را موفق کنند زیرا بسیاری از کارآفرینان حتی به آنها فکر نمی کنند. به همین دلیل انجام این مشاغل خاص آسان تر است.
به عنوان مثال ، یک روز من یک بنر در مورد ناخن های چوبی دیدم و بعداً درباره نحوه کار شرکت تحقیق کردم. من فهمیدم که این شرکت کوچک بیش از 30 میلیون دلار گردش مالی دارد. تنها کاری که کردند فروش گیره های چوبی بود. این قطعاً تجارت جذابی نیست ، اما مطمئن هستم منظور من را خواهید فهمید. من به شما نمی گویم که به دنبال ایده های نامناسب باشید ، فقط می خواهم به شما نشان دهم که گاهی بهتر است به ایده هایی نگاه کنید که در ابتدا هیجان انگیز به نظر نمی رسند.
موفق ترین شرکتهای دنیا دارای چشم انداز ، رسالت و اهداف قوی هستند. آنها ارزشهای خود را می دانند و بر اساس این ارزشها تصمیمات بزرگی در زمینه شغل می گیرند. آنها علاوه بر نوع و نحوه انجام کار خود ، دلیل انجام آن را نیز می دانند.
من فکر می کنم درک این مسئله می تواند تأثیر زیادی در سرمایه گذاری شغلی شما داشته باشد و به شما در انتخاب بخش مناسب کمک کند. اگر تمایل زیادی به تغییر چیزی یا خود چیز دارید ، بهتر است آن را دنبال کنید. این تنها شانس موفقیت شما را در طولانی مدت افزایش می دهد. سیمون سینک در مورد TED در مورد این صحبت کرد و من اکیداً توصیه می کنم حتماً آن را تماشا کنید.
مشکلاتی را برای حل پیدا کنید
اکنون به دنبال مشکلات واقعی باشید که شما ، دوستانتان یا شرکتی که در حال حاضر در آن کار می کنید را احاطه کرده است. حل مشکلات یا بهبود راه حلهای فعلی یکی از راههای پیشرفت این امر است. آیا تا به حال چیزی دیده اید و با خود فکر کرده اید که می توانید آن را بهتر انجام دهید؟ آیا تاکنون محصولی خریده اید و نقصی در آن پیدا کرده اید؟ شاید از خود بپرسید که چرا آنها آن مشکلات و کاستی ها را برطرف نکردند؟
اینها می تواند میلیون ها ایده تجاری به انتخاب شما باشد.
به عنوان مثال Airbnb را در نظر بگیرید. آنها قبلاً برای اجاره فضا به پول احتیاج داشتند ، بنابراین وبلاگی را راه اندازی کردند که هم اکنون 10 میلیارد دلار ارزش دارد. این نوع ایده های موفق تجاری ناشی از زندگی و درک مشکلات روزمره است. اگر می توانید مشکلات خود را ببینید یا می دانید چگونه راه حل های فعلی را بهبود ببخشید ، می توانید یک ایده موفق تجاری ارائه دهید. حتی می توانید آینده نگر باشید و مشکلات و راه حل هایی برای مشکلات فردا پیدا کنید.
جهان دائماً رو به جلو است و مشکلات (فرصت ها) جدیدی در حال ظهور است. بنابراین باید ببینید برای حل این مشکلات و به دست آوردن فرصت های شغلی جدید چه کاری می توانید انجام دهید.