دلیل موفقیت ضعیف بازاریابان در بازاریابی تلفنی این است که آنها رویکرد جذابی به بازاریابی تلفنی ندارند و بنابراین این رویکرد باعث نمی شود که همه شنوندگان از این کار منصرف شوند و به صحبت هایشان گوش دهند. ایجاد یک فرمول فروش موثر برای بسیاری از استارتاپ ها بسیار مهم است ، زیرا در این حالت ، فعالیت آنها به راحتی قابل اندازه گیری و ارزیابی است و به آنها کمک می کند تا درک کنند که آیا حجم فروش و فعالیت آنها ثابت است. یا با عملکرد پایدار ، به رشد چشمگیری دست می یابند.

در همین حال ، نحوه شروع مکالمه بسیار مهم است. هر بار که تلفن را به این منظور می گیریم ، باید به خاطر داشته باشیم که به دنبال به دست آوردن با ارزش ترین دارایی از طرف مقابل هستیم و این چیزی نیست جز زمان برگشت ناپذیر آنها. . بنابراین ، برای داشتن تمرکز خوب و اصلاح این تمرکز ، برنامه ریزی بسیار مهم است.
با این حال ، باید توجه داشت که اگر قصد دارید از طریق بازاریابی تلفنی فرد موفقی را جذب کنید که دیگر از شما و شرکت شما آگاهی نداشته باشد و انتظار دریافت تلفن از شما را نداشته باشد ، نکات بسیاری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. از آنجا که فقط چند ثانیه وقت دارید تا مخاطب خود را متقاعد کنید که تصمیم بگیرد مدام با شما صحبت کند ، آموزش بازاریابی از راه دور بسیار مهم است.
توجه داشته باشید که صدای شما کاملاً مطمئن و طبیعی است و به نظر مصنوعی و تمرینی نمی رسد. حتی قبل از برداشتن تلفن ، مکالمه را با خود تمرین و تکرار کنید تا لحن صدا کاملاً برای شما مناسب باشد. طبیعی است و با محتوایی که می گویید مشکلی ندارید. تنظیم لحن صدا ، سرعت کلام و لحن صدای شما در این مرحله بسیار مهم است.
با این تمرینات سعی کنید فکر نکنید که با مهارت فعلی خود ، باید در همه مکالمات موفق باشید ، زیرا حقیقت این است که همه به محصول پیشنهادی شما احتیاج ندارند و علاقه ندارند ، بنابراین مهارت و رویکرد شما اهمیتی ندارد. عالی! در دنیای بازاریابی از راه دور ، اگر 50 بار با کلمه “نه” روبرو نشده اید ، بدانید که آنچنان که باید درگیر آن نیستید.
من مطمئن هستم که تقریباً به نوعی از فروشندگان تلفن خلاص خواهید شد. اما تردیدی ندارم که مواردی پیش آمده است که فروشنده به دلیل برخوردی که با شما داشته است از پایان گفتگو راضی نبوده است.
نقطه ارزشی که باید به آن توجه کنید باید دقیقاً مناسب نوع کسب و کار شما باشد. بسته به محصول یا خدمتی که می خواهید بفروشید ، استفاده از یک یا دو جمله کاملاً فکری و خوب طراحی شده به شما کمک می کند تا دلیل قانع کننده ای برای وقت گذاشتن به مخاطب خود ارائه دهید. شما را مجاب کنید. این دقیقاً مرحله ای است که خلاقیت و مهارت های فروش در آن جمع می شوند ، به این معنی که دیگر این مرحله بیشتر مربوط به کاری نیست که شما می توانید برای آنها انجام دهید.
در طراحی و انتخاب سوالات در بازاریابی تلفنی ، سعی کنید به این نکته توجه داشته باشید که سالات به گونه ای است که در نهایت شما را به هدف مطلوب می رساند و پاسخ های مناسب و کارآمد را از مشتری دریافت می کند. این هدف می تواند یافتن شکاف در شرکت و ارائه پیشنهاد سازنده از طرف شما یا سوالی باشد که مشتری و نیازهایش شما را بهتر می شناسند.
از روش آزمون A / B تست نیز می توان استفاده کرد ، یعنی دو رویکرد متفاوت را طراحی کنید و براساس هر کدام حداقل صد تماس تلفنی داشته باشید و نتیجه کل تماس را ارزیابی کنید. عملکرد فروش را با هر یک از روش ها ارزیابی کنید و ببینید در کدام یک از آنها میزان موفقیت بالاتری دارید و سپس پس از تعیین رویکرد و روش موثر آن ، کار خود را بر اساس آن انجام دهید.