به ایده تان رنگ واقعیت دهید

ما 3 نوع راهکار جدید داریم که میتوانید به ایده تان رنگ واقعیت دهید
محصول کاملاً جدید
محصول موجود را بهبود بخشید
محصول جدید در بازار
بسیاری از استارتاپ هایی که می بینیم در محدوده “بهبود محصول موجود” هستند. نمونه بارز آن فیس بوک است.

به ایده تان رنگ واقعیت دهید
به ایده تان رنگ واقعیت دهید

13 مرحله اساسی در شکل گیری یک ایده:

مرحله شماره 1- کشف هدف خود

ایده خود را بنویسید قلم را بردارید و آن را از ذهن خود خارج کنید و روی یک کاغذ بنویسید:

نام محصول چیست؟ – شکل محصول را رسم کنید – عملکرد آن چیست؟ – چه کسی آن را خریداری می کند؟ چرا مردم به آن نیاز دارند؟ – چه مواد اولیه مورد نیاز است؟ – اندازه است یا رنگ؟ – کدام محدوده سنی و کدام جمعیت را می خواهند؟ – چه چیزی آن را از سایر محصولات متمایز می کند؟

مرحله شماره 2 – کشف هدف خود

مدتی از ایده خود دور شوید و به مغز خود استراحت دهید. سپس ایده را دوباره ارزیابی کنید ، اما این بار از دیدگاه سوم شخص با دیدگاه انتقادی.

نکته مهم: در این مرحله ، ممکن است شما مایل نباشید توسط دیگران مقصر شناخته شوید و انگیزه خود را از دست دهید یا از سرقت ایده شما توسط دیگران بترسید. بهتر است از سرقت ایده خام خود نترسید ، اما در هر صورت برای اینکه خود را تحت فشار قرار ندهید می توانید فعلا سکوت کنید.

مرحله 3: بانک اطلاعات اختراعات و حق ثبت اختراع را جستجو کنید

این چندین ویژگی دارد: شما واقعیت ها را پیدا خواهید کرد و با احتیاط و آگاهی بیشتری روی ایده خود سرمایه گذاری می کنید. شما بیشتر در مورد مزیت رقابتی ایده خود کار خواهید کرد. ابعاد مختلف آن را بهتر خواهید شناخت. (این به جنبه حقوقی ایده های شما برمی گردد – برای ایرانیان ، جستجوی این سایت ها همچنین می تواند منبع مفیدی از اطلاعات باشد. همچنین ، جستجو در پایگاه داده داخلی می تواند رویکردهای مشابهی را برای راه حل شناسایی کند.

مرحله 4: ایده ها را جستجو کنید

ما در تمام وب سایت ها و روزنامه ها و نمایشگاه ها و مقالات به دنبال ایده های بسیار خوبی هستیم. سعی کنید با مشتریان بالقوه صحبت کنید. همه این تلاش ها دید وسیع تری به ایده شما می دهد. دید شما بازتر خواهد بود ابعاد آن را بهتر خواهید شناخت. هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید ، دیدگاه شما درباره ایده شما واقع بینانه تر خواهد بود ، بنابراین خطر خوش بینی یا بدبینی شدید را کاهش می دهد. اطلاعاتی که درباره ایده خود می یابیم قضاوت متعادل تری در مورد آن به ما می دهد. این برای شروع بسیار مفید خواهد بود.

مرحله 5: یافته ها را تجزیه و تحلیل کنید

یافته های خود را تجزیه و تحلیل کنید. برای کسب اطلاعات کافی در مورد موضوع و یافتن پاسخ سوالات خود ، به اندازه کافی تحقیق آنلاین یا فیزیکی انجام دهید. شما باید این را بدانید. به یاد داشته باشید که جستجو و تحقیق در این مرحله به طور متناوب انجام می شود ، اما در آینده باید به طور مداوم انجام شود. از آنجا که ممکن است مسیرهای جدیدی در مورد محصول پیدا شود یا به حقایق جدیدی در مورد محصول دست یابد. این به طور مداوم اطلاعات شما را افزایش می دهد و خطر شکست را کاهش می دهد. شما رقبای خود را بهتر خواهید شناخت و از تغییرات در زمینه آگاه خواهید بود. ایده شما شاخ و برگ بیشتری پیدا خواهد کرد. در واقع ، با دادن اطلاعات مداوم در مورد ایده خود به آنها ، آنرا امتحان می کنید و خود و ایده خود را در شبکه ای از اطلاعات مرتبط قرار می دهید. اطلاعات مرتبط باید دائماً از طریق کانالهای مختلف از جمله ایمیل ، سایت ، روزنامه به شما برسند و مانند هاله ای از اطلاعات شما را محاصره کنند. این شرایط را برای خلاقیت بیشتر فراهم می کند. یکی از منابع بسیار مفید برای جستجوی ایده ها پاسخ های یاهو است.

دیدگاهتان را بنویسید