موفقیت مراکز خرید به عوامل و متغیرهای زیادی بستگی دارد که با دادن ایده هایی برای کمپین های بازاریابی و برنامه های فروش قبل از شروع کار با دقت و استراتژیک بررسی می شوند. این عوامل عبارتند از: سهولت دسترسی به مرکز خرید ، موقعیت مکانی آن ، خدمات ارائه شده به مشتریان ، سهولت استفاده از پارکینگ و …. اما علاوه بر همه این موارد ، فعالیت های بازاریابی و کمپین های بازاریابی برای مراکز خرید بسیار مهم و اساسی هستند و نقش مهمی در جذب مشتری جدید خواهند داشت.

این فعالیت ها عبارتند از: تشویق مصرف کنندگان به خرید ، وفاداری مشتری ، کاهش حجم زیادی از فروش فصلی (مربوط به مشاغلی است که فروش آنها محدود به فصول خاصی است). با کمک برنامه های بازاریابی می توان به فروش فصلی محدود شد مردم را تشویق می کنیم محصولات را امتحان کنند و خدمات و در نهایت گسترش نام تجاری.
برگزاری مسابقات عکاسی: تصاویر و ماندگاری آنها در ذهن افراد می تواند تأثیر بسزایی در توسعه برند یک مرکز خرید داشته باشد. هرچه تعداد افرادی که تصاویر مختلف عناصر بصری یک مارک تجاری را مشاهده می کنند ، نام این مرکز خرید فراگیرتر و معروف تر می شود. شاید یکی از موثرترین ایده ها برای این امر ، برگزاری مسابقات عکاسی باشد.
معمولاً پوسترها و تصویر زیادی در مراکز خرید وجود دارد که نام و آرم این مرکز تجاری روی آنها حک شده است. می توان مسابقه ای با این مضمون برگزار کرد که افراد در کنار آرم یا سایر قسمت های بازار از خود عکس بگیرند و بهترین عکس اهدا شود.
در این مدت بسیار کوتاه تعداد زیادی از افراد برای شرکت در مسابقات به مرکز خرید می آیند و در واقع ما به طور غیر مستقیم از مردم خواسته ایم علاوه بر عکسبرداری از مرکز خرید نیز دیدن کنند. زیرا تقریباً غیرممکن است که افراد فقط برای گرفتن عکس و سپس رفتن به مرکز بیایند. بدون شک قبل از هر چیز این آرزو وجود دارد که با دقت از مرکز خرید و اطراف آن بازدید کرده و بهترین فضای را برای عکاسی پیدا کنید.
البته به شرطی که مرکز خرید جاذبه های اولیه جذب مشتری را داشته باشد. به طور خلاصه ، شرط لازم برای انجام چنین فعالیت هایی وجود جاذبه های دیداری در مرکز خرید است.
برنامه های ارتقا Sales فروش گروهی: معمولاً مغازه ها در فروشگاه ها و مراکز خرید ، تخفیف ها و پیشنهادهای مختلفی را به مشتریان جدا و بدون اطلاع از برنامه های دیگر ارائه می دهند (با در نظر گرفتن برنامه های تبلیغات فروش مانند تخفیف های ویژه ، کارت تخفیف ، پیشنهاد محصول رایگان و …).
مسابقات متنی: برگزاری مسابقات با محتوای ارسال متن توسط مشتریان یکی از ساده ترین و در عین حال ارزشمندترین روش هایی است که می توان برای مراکز خرید بازار انجام داد. به این ترتیب از مشتریان خواسته می شود كه متن كوتاهی درباره مركز خرید در یك روز خاص (به عنوان مثال روز پدر ، شب یلدا ، نوروز و …) و احساساتشان نسبت به این مركز یا ارزشهای آن یا حتی پیشنهادات خود بنویسند. و بازخورد خود را بنویسید و از طریق پیام کوتاه ارسال کنید.
ارزش این کار این است که در مدت زمان کوتاهی ، صاحبان مراکز خرید مقدار زیادی نظر ، خواسته یا حتی نیاز مشتری به دست می آورند که می تواند راهنمای خوبی برای سایر برنامه های بازاریابی یا روابط عمومی باشد. در واقع هدف اصلی این کار جمع آوری اطلاعات مورد نیاز به ساده ترین روش است تا بتوان از آن در برنامه ریزی های آینده استفاده کرد.
استفاده از ایده های جذاب و ساده در قالب کمپین های بازاریابی مراکز خرید می تواند گامی محکم و موثر در جهت ماندگاری در ذهن مخاطب باشد.