ایده پردازی استارتاپ
مراحل انتخاب عمومی برای تبدیل ایده به تجارت کارنوپا:
ایده های تجاری و نوآوری
تیم سازی و برنامه ریزی
مدل و طرح تجاری
ثبات تجارت
این ایده باید از کجا بیاید؟!

به طور کلی ، صرف نگاه متفاوت به مسائل زندگی بشر و تلاش برای تسهیل هر یک از فعالیت های آنها می تواند منبع ایده ها باشد. از آنجا که خود ما می توانیم به عنوان نمونه ای از نژاد بشر در نظر گرفته شویم ، کافی است کمی در مورد مسائل زندگی خود مراقبه کنیم و با خلاقیت به دنبال راهی بهتر باشیم.
از نظر متخصصین کسب و کارهای نو ، ایده های خلاق باید هرچه بیشتر شامل موارد زیر باشند :
• سادگی (simple)
• درایت و زیرکی (smart)
• قابلیت ترسیم و ارائه crafted-well))
• آشنا و ملموس بودن (familiar)
• قابلیت استفاده در زمینه های مختلف (shareable)
• اصیل و جدید بودن (original)
• قابلیت تغییر و انعطاف پذیری (flexible)
• چالش پذیری و ایجاد حس رقابت challenging
به گفته متخصصان جدید تجارت ، ایده های خلاقانه باید تا حد ممکن شامل موارد زیر باشد:
• ساده
• لمسی و هوشمند (هوشمند)
• توانایی طراحی و ارائه خوب ساخته شده))
• آشنایی
• قابلیت استفاده در زمینه های مختلف (قابل اشتراک)
• اصیل و جدید باشید (اصلی)
• انعطاف پذیر و انعطاف پذیر
• به چالش کشیدن و ایجاد احساس رقابت به چالش کشیدن.
استارتاپ چیست؟
استارت آپ مشارکتی یا سازمانی موقت است که برای یافتن راه حلی برای یک مدل تجاری مقیاس پذیر ، قابل تکرار و سودآور ایجاد می شود. بنابراین با این حساب ، هر ایده راه اندازی جدیدی مهم نیست.
آیا برای راه اندازی یک استارتاپ باید شخصیت حقوقی داشته باشیم؟
همچنین ، استارتاپ شرکتی نیست که نوعی شرکت قابل ثبت و یک شخص حقوقی باشد ، بلکه تنها بر اساس ویژگی های خاص آن ، نوعی تجارت است که با پیشرفت ایده به توسعه خود ادامه می دهد. این شرکت می تواند شخصیت حقوقی داشته باشد تا با ثبت شرکت فعالیت های خود را گسترش دهد.
اولین قدم در تبدیل ایده جدید به یک استارت آپ موفق
هنگامی که شخصی به ایده ای می رسد که در حیطه تخصص و علاقه او باشد (که اگر اینگونه نیست ، بهتر است در پیگیری آن تجدید نظر کنید) ، باید تحقیق در مورد نمونه های داخلی و خارجی مشابه ایده خود ، تفاوت های آن را انجام دهد و مزایای استفاده از آنها را برای بدست آوردن وضوح و مروری بر ایده شما انجام دهید. این مرحله بسیار مهم است زیرا هم آگاهی شما را درباره موضوعی که قصد ورود به آن را دارید افزایش می دهد و هم از پیچ و خم های بازار و راه های دیگر به شما اطلاع می دهد. در واقع ، با انجام این کار و در مرحله اول تبدیل ایده جدید به یک استارتاپ موفق ، بسیاری از ایده ها به صاحبان خود می گویند که تعداد زیادی مرده اند و تعیین تکلیف می کنند.
پس از تسلط بر ایده خود ، به فضا و افرادی نیاز خواهید داشت که می توانند جنبه های مختلف درآمد ، کشش بازار ، شناسایی بازار هدف ، شبکه سازی و غیره را به شما راهنمایی کنند ، زیرا هر ایده جدید لزوما سودآور و ارزشمند است. این خوب نیست و مهمتر از همه ، مشاغل جدید به طور کلی از خلاقیت تخریب ناشی می شوند ، به این معنی که آنها در روش سنتی انجام کار اختلال ایجاد می کنند ، بنابراین روشن است که مسیر رسیدن به این ایده جدید روشن است. ، خود جدید است و دانش قبلی ما برای پرداختن به موضوعات جدید در جهان ناشناخته پیش رو کافی نیست ، بنابراین برای کاهش میزان آزمایش و خطا ، حمایت از فعالان در این زمینه لازم است.