در این بخش نکاتی فراگیر با عنوان از ایده تا واقعیت، که با تجربه و ممارست زیاد به دست آمده اند تشریح می شوند. این نکات مجموعه ای از ایده ها برای ساختن کسب و کار می باشند. آگاهی از این نکات مهم می تواند قبل از انحرافات اساسی به کمک شما بیاید.

خود را مجبور به اختراع نکنید: فکر نکنید که باید چیز دیگری را ارائه دهید. بسیاری از شرکتهای موفق لزوماً ایده های ابتکاری نیستند ، اما همان ایده ها را در گذشته به روش های جدید و نوین پیاده سازی کرده اند.
به تلاش خود ادامه دهید: همیشه مطمئن شوید که راهی بهتر وجود دارد. بنابراین ، در خود را به یادگیری نبندید. از کوچکترین فرصت یادگیری استفاده کنید. این می تواند یک مکالمه با مشتری یا یک نظر کوتاه باشد ، نه یک پست وبلاگ. اگر ذهن جستجوگر را پرورش می دهید ، می توانید به سرعت اطلاعات مفید اطراف خود را شناسایی و استفاده کنید. همیشه سوالات را در ذهن داشته باشید و از این فرصت برای پرسیدن سوالات استفاده کنید.
به دست آوردن پول دشوار است: خود را در جای مشتری قرار دهید و مشاهده کنید که تمایل او برای دادن پول به شما برای خدمات یا محصولات سخت است. باید او را در مورد نیازهای مهم یا مشکلاتی که می خواهید حل کنید متقاعد کنید. البته ، شما باید ارزش افزوده قابل قبولی را ارائه دهید.
یک رابطه برد-برد را در نظر بگیرید: این اولین اصل تجارت است. تمرین کنید تا بتوانید نیروهای اطراف خود را شناسایی کنید و تجارت را با آنها هماهنگ کنید. این نیروها دامنه وسیعی دارند. از خلاقیت کارمندان گرفته تا میل به رشد شخصی. رابطه ای برقرار کنید که برای هر دو طرف مفید باشد.
تولید انبوه و تولید سفارشی: درک نحوه سفارشی سازی و دیدگاه های ما در مورد تولید انبوه مهم است. اساساً ، وقتی کالای خاصی را برای فرد یا سازمانی خاص ایجاد می کنیم ، نمی توانیم آن را کارآفرینی یا یک شرکت نوپا بنامیم. در واقع ، شرکت های نوپا برای دستیابی به تولید انبوه و محبوبیت تأسیس شده اند. این هشدار به ویژه برای شرکت های نرم افزاری که برنامه های سفارشی را برای مشتریان ایجاد می کنند بسیار مهم است. سفارشی سازی در سراسر جهان گران است و “بسیاری از تفکرات” مهارت مورد نیاز کارآفرینان تازه کار است.
تمرین برای تفکر انبوه: استارت آپ های مبتنی بر نرم افزار به طور کلی بر اساس هزینه های کم شکل می گیرند ، در حالی که در مرحله تولید انبوه ، نیاز به سرمایه گذاری های بزرگ همانند سایر صنایع است. این مرحله ای است که از دید پنهان است. برای اینکه کارآفرینانی که در محیط IT کار می کنند دید بهتری از نیازها و هزینه های تولید انبوه در صنعت داشته باشند ، توصیه می شود طرح انواع صنایع را مطالعه کنند. با تکرار این هزینه ها ، می توان به اهمیت تولید انبوه و نیازهای آن پی برد. سایت سازمان شهرهای صنعتی شامل چندین طرح از نوع صنعتی است:
بدیهی است که موفقیت در استارت آپ های مبتنی بر فناوری اطلاعات به سرمایه ای مشابه سایر صنایع نیاز دارد.
یک نکته بسیار مهم در مورد تولید انبوه: تعداد قابل توجهی از تازه کارها به مشاغل مشاوره می روند. برای شروع یک استارتاپ ، بعضی اوقات می توانید از یک شرکت مشاور شروع کنید ، و در طول ارائه خدمات ، می توانید به تدریج صاحب یک محصول شوید و در نهایت از یک شرکت خدمات به یک شرکت محصول تبدیل شوید. اما لازم به ذکر است که شرکت مشاور یک شرکت نوپا نیست. برای راه اندازی شرکت ما باید محصول محور باشد نه سرویس گرا. این به معنای نیاز به تولید یک محصول فیزیکی نیست. این بدان معناست که استارتاپ باید محصولی داشته باشد که بتواند به تعداد زیادی مشتری بفروشد ، نه یک سرویس سفارشی برای مشتری خاص. برای یک استارت آپ ، باید مانند گروهی کار کنید که تعداد نامحدودی از آلبوم خود را بفروشد ، در مهمانی ها و عروسی ها اجرا نکنید. بنابراین ممکن است شاهد مشاغل زیادی در اطراف خود باشیم ، اما همه آنها استارت آپ نیستند. زیرا آنها توانایی و استعداد گسترش را ندارند.